Browin Blog - Supermoce Produkt Managerki – wywiad z Magdą Węgrewicz

Supermoce Produkt Managerki – wywiad z Magdą Węgrewicz

2023-05-24
ulubione

Cześć! Tu Anna Baszczyńska, stypendystka firmy Browin. Zapraszam Was na krótki wywiad z Magdą Węgrewicz, która z Browinem związana jest od 10 lat. Magda karierę w Browinie zaczęła od pracy w laboratorium na stanowisku biotechnologa, gdzie zajmowała się drożdżami, pożywkami oraz produktami enologicznymi. Dzisiaj jest Product Managerką. 

Magda, jakie są Twoje supermoce? Kim jest Product Managerka? 

To niezwykle ciekawe i pełne wyzwań stanowisko, a co najważniejsze nie ma w nim miejsca na nudę, bo każdy dzień przynosi konieczność nowych działań. Moim głównym zadaniem jest koordynowanie procesów związanych z produktem. To oznacza, że odpowiadam za cały cykl życia produktu, od jego początkowej koncepcji, aż po wprowadzenie go na rynek i dalszy rozwój. W firmie nazywają mnie pieszczotliwie „drożdżówką”, bo opiekuję się kategoriami enologicznymi oraz drożdżami gorzelniczymi. Wspieram również mój zespół w kwestiach związanych z produktami szklanymi. 

To od czego zazwyczaj zaczynasz dzień? 

Jak to od czego? Od kawy! Ale szybkiej, bo zajęć jest wiele. Moje poranne zadania zależą od tego, w jakiej fazie cyklu życia produktu dana rzecz się znajduje. Każdego dnia jednak monitoruję rynek, sprawdzam działania konkurencji, przeglądam grupy tematyczne, by wiedzieć, czego potrzebują nasi klienci. Czasami również organizuję grupy focusowe. Dodatkowo analizuję wyniki sprzedaży, aby móc wprowadzać ewentualne zmiany w asortymencie. Jestem w ciągłym kontakcie z działem marketingu, sprzedaży, controlingu oraz analitykami biznesowymi czy R&D. Razem pracujemy nad stworzeniem i dostarczeniem produktów, które będą w pełni satysfakcjonowały naszych klientów.

Jakie są największe wyzwania, z którymi musisz się zmierzyć w swojej pracy? 

Zdecydowanie to wielozadaniowość, bardzo szybko zmieniający się rynek, praca pod presją czasu. Jednym z największych wyzwań jest utrzymanie równowagi między potrzebami klientów, a kosztami i czasem wytwarzania produktu. W moim odczuciu dobry Product Manager musi świetnie znać specyfikę produktów, z którymi pracuje i mieć świetne umiejętności analityczne. To jednak tylko połowa sukcesu. Ogromnie ważne jest także zrozumienie biznesu, a także ponadprzeciętne umiejętności interpersonalne i komunikacyjne oraz negocjacyjne. Dobry Product Manager to ekspert w swojej dziedzinie, innowator, szukający nowych trendów i możliwości, wizjoner. 

Ile nowych produktów wprowadzasz średnio w kwartale? 

Różnie. Licząc te, które wprowadzam razem z moim zespołem to jest to około kilkudziesięciu produktów. Czasami prace nad jedną koncepcją trwają miesiącami, a czasami jest to tzw. quick win. Produkt musi być dopracowany pod każdym kątem, ale dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość wymusza na nas jednocześnie szybkie tempo pracy. 

Czy masz swoją własną, ulubioną metodę prowadzenia projektów? 

Lubię wszelkie zwinne metodyki, bo one idealnie pasują do charakteru mojej pracy. Oczywiście w Browinie przede wszystkim działamy w oparciu o dobre praktyki prowadzenia projektów. 

Nad czym teraz pracujesz?

Pojawi się wiele ciekawych produktów, ale zdradzę Ci, że totalnym sztosem będą nowe produkty winiarskie, ale... to jeszcze top secret, więc nie mów o tym nikomu… 


Bardzo dziękuję za rozmowę!

... bo domowe jest lepsze!